سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همواره بیندیشید که آن مایه زندگانی دل بینا و کلید درهای حکمت است . [امام حسن علیه السلام]
 
سه شنبه 96 آبان 30 , ساعت 1:19 صبح

اگر قصد دارید در زمان مشخصی از روز یا شب عکاسی کنید، می‌توانید از اپلیکیشنی مانند Photographer’s Ephemeris کمک بگیرید که محل دقیق خورشید، ماه و سایر اجرام سماوی را در یک زمان و مکان دقیق برای شما محاسبه می‌کند.

یا در زمینه‌ی عکاسی موبایل اپلیکیشن‌هایی مانند +Camera وجود دارند که قابلیت‌های جدیدی مانند انواع گرید برای ترکیب‌بندی بهتر عکس یا تنظیم مجزای فوکوس و نورسنجی با لمس صفحه‌نمایش را به دوربین گوشی موبایل شما اضافه می‌کنند.

علاوه بر این‌ها، منابع بسیار زیادی وجود دارد که کمک می‌کند با دیدن عکس‌های عالی برای خلق آثار بهتر ایده بگیرید. برای مثال می‌توانید عکاسان مطرح را در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فلیکر فالو کنید تا به مجموعه‌ای از عکس‌های ارزشمند دسترسی داشته باشید.


دوشنبه 96 آبان 29 , ساعت 10:14 عصر

روی هارد سیستم خود یک فایل مشکوک پیدا کرده‌اید که قصد دارید اونو چک کنید ولی آنتی ویروس ندارید؟ بهتر است پیش از باز کردن، آن را با استفاده از سرویسی مانند Joti Malware Scan از نظر آلوده بودن به ویروس بررسی کنید. کافی است فایل مورد نظر را از طریق رابط کاربری سایت آپلود کنید تا این سایت آن را با استفاده از مجموعه‌ای از آنتی‌ویروس‌ها شامل ابزارهای شرکت بیت‌دیفندر و AVG اسکن کند. استفاده از این ابزار به ویژه برای اسکن کردن فایل‌هایی که همراه با ایمیل برای شما ارسال می‌شوندیا در سیستمی آنتی ویروس ندارید و میخواهید فایلی را بررسی کنید بسیار مفید است.


دوشنبه 96 آبان 29 , ساعت 9:19 عصر

سرویس‌هایی مانند دراپ‌باکس و گوگل درایو، ارسال و به اشتراک گذاشتن فایل‌ها از طریق اینترنت را از همیشه آسان‌تر کرده‌اند. ولی گاهی اوقات ممکن است بخواهید یک فایل را به سرعت و بدون نیاز به هر نوعی ثبت‌نام یا ورود به یک سرویس برای شخص دیگری ارسال کنید. برای این کار می‌توانید در مرورگر خود به آدرس ابزار Firefox Send بروید. این ابزار به شما اجازه می‌دهد هر فایلی را که دوست دارید به درون پنجره‌ی مرورگر بیندازید و آن را با استفاده از یک لینک امن، شخصی و رمزنگاری شده به دست دیگران برسانید.


دوشنبه 96 آبان 29 , ساعت 8:2 عصر

هرچند گوشی‌های سونی اکسپریا سود چندانی را برای این غول تکنولوژی به همراه نمی‌آورند، اما باز هم بخش مهمی از این شرکت محسوب می‌شوند. سونی، سنسورهای دوربین ساخت خودش را در اختیار بسیاری از سازندگان گوشی موبایل قرار می‌دهد و از طریق همین کار به سود 5?9 میلیارد دلاری دست یافته است. با وجود این که فروش سنسورهای سونی 2?9 درصد کاهش داشته، اما تخمین زده می‌شود که این سنسورها نیمی از بازار را تشکیل می‌دهند.

تجهیزات دوربین گوشی‌های هوشمند، کسب‌وکار بزرگی برای سونی به‌حساب می‌آید. با این وجود، آیا سونی برای کسب سود از چنین کسب‌وکاری به طراحی و ساخت گوشی‌های هوشمند نیاز دارد؟ زیرا بالاخره برخی از بزرگ‌ترین مشتریان سنسورهای سونی مانند اپل و سامسونگ، گوشی‌های خیلی بیشتری در مقایسه با سونی به فروش می‌رسانند.

هرچند تجهیزات دوربین سونی همیشه جزو برترین‌ها رده‌بندی می‌شوند، ولی بر خلاف شرکت‌هایی مثل گوگل، کمتر کسی سونی را به عنوان مرجعی برای جلو راندن صنعت عکاسی موبایل می‌شناسد. حتی برخی اعتقاد دارند که سونی در بین سازندگان گوشی‌های هوشمند کمترین نوآوری را دارد. البته چنین نظری تا حدی غیرمنصفانه است.


دوشنبه 96 آبان 29 , ساعت 6:30 عصر

شرکت تسلا بعد از اتوموبیل های برقی روز پنجشنبه 25 آبان 1396 در کالیفرنیا از کامیون برقی جدید خود پرده برداری کرد. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا می‌گوید این کامیون می‌تواند با یک بار شارژ باتری تا 800 کیلومتر حرکت کند و بیش از 36 هزار کیلوگرم بار را نیز حمل کند. و  نیز این کامیون با نیم ساعت شارژ شدن می‌تواند 640 کیلومتر پیمایش داشته باشد. برای خرید این کامیون که تولید آن در سال 2019 آغاز میشود نیاز به یک بیعانه 5 هزار دلاری دارد. این کامیون که پرشتاب‌ترین کامیون تولیدی جهان است بدون تریلر شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودروی سنگین، تنها 5 ثانیه است و وقتی تریلر 36 تنی به این کامیون متصل می‌شود این شتاب به عددی در حدود 20 ثانیه می رسد. تسلا اعلام کرده میزان صرفه جویی سوخت این خودرو بالا است و هر 1600000 کیلومتر رانندگی سبب صرفه‌جویی 800 هزار تومنی در هزینه‌ی سوخت‌گیری خواهد شد.


<      1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ