سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس مردمی را دوست بدارد [ در روز قیامت ] با آنان محشور خواهد شد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 96 آذر 14 , ساعت 1:24 صبح

سامسونگ به نظر می‌رسد که  کار ساخت گوشی گلکسی اس 9 خودش  را شروع کرده است. این گوشی یک مدل بزرگ‌تری با اسم گلکسی اس 9 پلاس هم دارد. امروز اطلاعات جدیدی منتشر شده که از آزمایش این گوشی با اندروید 8 خبر می‌دهند. البته این اتفاق عجیبی نبود  و کاملا انتظار داشتیم که پرچم‌دار جدید سامسونگ با جدیدترین نسخه اندروید منتشر بشه. در خبر درز کرده مشخص شده که سامسونگ اندروید 8 را روی گوشی اس 9 آزمایش کرده و فعلا خبری از اندروید 8?1 در این گوشی نیست. البته سامسونگ هم هیچ وقت پرچم‌دار عرضه جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید برای گوشی‌هایش نبوده و خیلی دیر نسبت به این کار عمل می‌کند. همچنین اندروید 8?1 هنوز در مرحله آزمایشی است و فعلا تنها برای گوشی‌های نکسوس عرضه شده.

دور از ذهن نیست که سامسونگ در زمان آزمایش اندروید 8 برای گوشی‌های جدید خودش یکدفعه به سمت اندروید 8?1 برود. به هر حال هنوز چندین ماه تا معرفی و عرضه گلکسی اس 9 مانده و باید ببینیم که چه اتفاقی برای این گوشی می افتد. شرکت سامسونگ نیز از مدتی پیش نسخه آزمایشی اندروید 8 را برای گوشی گلکسی اس 8 خودش منتشر کرد.


یکشنبه 96 آذر 12 , ساعت 7:19 عصر

همه چیز از یک صحبت خنده دار شروع شد ایلان ماسک به تازگی گفته بود که موشک فالکون شرکت اسپیس ایکس که برای برنامه فضایی طراحی شده قرار است در اولین پرتاب خود، یک «تسلا رودستر» را به فضا ببرد. این خبر از توییتر ایلان شروع شد ولی باز کسی با ورد نمیکرد که یک ماشین تسلای گران قیمت به فضا فرستاده شود برای همین خبر نگاران به پیگیری این خبر پرداختن و ایلان هم در جواب آن ها مجددا خبر را تایید کرد. او گفته در اولین پر تاب موشک احتمال خطر بالا است بنابراین اگر منفجر شود اسیب جانی به کسی نرساند و اگر هم موفق شود این خودروی گران قیمت تا میلیون ها سال در فضا معلق باقی می ماند. موشک فالکون هوی در واقع سه موشک فالکون نه است که کنار همدیگر هستن بنابراین حدود سه برابر موشک فالکون نه قدرت تولید میکنن. این موشک قراره به تحقق هدف‌های این شرکت در ماموریت‌های مریخ و ماه کمک کند.


شنبه 96 آذر 11 , ساعت 8:52 عصر

بروز رسانی گوشی در اولین فرصت : بهتر است بعد از ارائه‌ی به‌روزرسانی‌ اونو سریع نصب کنید. به‌روزرسانی‌های موبایل و به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن‌ها، شامل رفع باگ‌های متعدد، بهبود درزمینه‌ی پایداری و همچنین بهینه‌سازی‌های متعددی هستن. علاوه بر این ها، باید به افزایش امنیت هم اشاره کنیم که با ارائه ی به‌روزرسانی‌های مختلف، در این زمینه هم بهتر می شود.

 

عملکرد باطری ها معمولا بعد از مدتی استفاده از موبایل یا گجت های مختلف افت میکنه و عملکرد روز اولشو از دست میده. با رعایت این نکات ساده شاید بتوانید عمر باتری را افزایش دهید. با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت، به انواع و اقسام توصیه‌ها درزمینه‌ی افزایش عمر باتری برمی‌خورید. به‌طور مثال گجت خود را در معرض سرما و گرمای زیادی قرار ندهید و اگر متوجه گرم شدن گجت شدید، از استفاده از آن دست بکشید تا دوباره به دمای طبیعی‌اش برگردد. گرمای بیش‌ازحد نابودگر باتری‌ها محسوب می‌شود و عمر اونها رو به‌سرعت پایین می‌آورد. بیشتر متخصصان و سازندگان به کاربران توصیه می‌کنند که از شارژهای طولانی‌مدت (مثلا به‌صورت شبانه) اجتناب کنند و همچنین شارژ باتری گوشی را به‌طور کامل خالی نکنند. اگر هم برای مدتی قصد استفاده از گجت خود را ندارید، بهتر است که میزان شارژ باتری را به حدود 50 درصد برسانید و سپس گجت را خاموش کنید.

 

حافظه داخلی گوشی را تا آخر پر نکنید پر کردن حافظه تاآخر موجب میشه اپلیکیشن ها نصب شده هنگام اجرا با مشکل مواجه بشن و انواع خرابی و مشکلاتی به همراه بیارن.

 

موبایل خودتونو تمیز نگه دارید تمیز نگه داشتن و پاک کردن گجت ها عمر اونها رو افزایش میده گجت ها به دلیل نوع استفاده در معرض انواع آلودگی و گرد و غبار قرار دارن


جمعه 96 آذر 10 , ساعت 6:16 عصر

پرچم‌دارهای شرکت سامسونگ در دو کشور آمریکا و چین همیشه با چیپ اسنپ‌دراگون ساخته می‌شوند و در کشورهای دیگر از چیپ اگزینوس ساخته می شوند. در حالی که انتظار می‌رود گوشی گلکسی اس 9 هم طبق روال هر سال چند ماه دیگر معرفی شود، گفته می شود که کار ساخت چیپ اسنپ‌دراگون 845 آغاز شده است. این چیپ قرار است روی دو گوشی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس عرضه شود. البته شایعات تازه می‌گویند که این چیپ با معماری 10 نانومتری طراحی می‌شود و در حالی که انتظارها فراتر از این بود این خبر بدی محسوب میشه چرا که چیپ اسنپ‌دراگون 835 هم با معماری 10 نانومتری ساخته شده بود. شرکت کوالکام در مهر ماه به این موضوع اشاره کرده بود که کار ساخت چیپ جدید با معماری 8 نانومتری را آغاز کرده است. نکته جالب اینجاست که سامسونگ چند وقت پیش کار ساخت چیپ‌های جدید با معماری 7 نانومتری را در کارخانه خودش در کشور کره جنوبی آغاز کرده بود. گفته شده که سامسونگ روی گوشی گلکسی اس 9 از دو چیپ اگزینوس 9810 و اسنپ‌دراگون 845 استفاده می‌کند که هر دوی آن ها معماری 10 نانومتری دارن. اعلام شده احتمالا چیپ جدید 10 درصد عملکرد بهتری در مقایسه با چیپ سال گذشته دارد و مصرف انرژی آن هم 15 درصد کمتر شده. همچنین میگن که اسنپ‌دراگون 845 برای اولین‌بار از پردازنده‌های شخصی‌سازی شده Kryo استفاده میکند که معماری کاملا تازه ای دارند. این پردازنده‌ها از روی پردازنده‌های Cortex-A75  و Cortex-A53 ساخته شده‌. چیپ جدید کوالکام به پردازنده گرافیکی Adreno 630 هم مجهز شده است.  این پردازنده از دوربین دوتایی با سنسور 25 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کنه. مودم X20 هم روی اسنپ‌دراگون 845 قرار گرفته که می‌تونه سرعت دانلود 1?2 گیگابیت برثانیه را برای مصرف کننده ارائه بده.


جمعه 96 آذر 10 , ساعت 11:50 صبح

گوشی های موبایل در رقابت شدید با یکدیگر در تصاحب بازار هستند. یکی از فاکتورهایی که دائما روی آن مانور میدهند دوربین گوشی ها است دوربین گوشی ها دائما در حال بهبود است حالا کدام گوشی ها دوربین بهتری دارند؟ اولی مقام به گوگل پیکسل 2 می رسد که با توسعه سنسور 12 مگاپیکسلی خود و استفاده از سیستم لرزش‌گیر اپتیکال عکس های بسیار با کیفیتی میگیرد مقام دوم به گوشی گلکسی نوت 8 می رسد که با استفاده از دوربین دو تایی؛ پیکسل‌های 1?4 میکرونی و دریچه دیافراگم 1.7 و 2.4 عکس های با کیفیت بالایی میگیرد البته سیستم قدرتمند گوشی گوی سبقت را از پیکسل می رباید ولی چون در اینجا تنها مقایسه کیفیت عکس های گرفته شده توسط دوربین ها ملاک است این گوشی را در مقام دوم قرار دادیم البته نا گفته نماند دوربین این گوشی تا حد زیادی مشابه گوشی گلکسی اس 8 است. و مقام سوم هم نصیب گوشی قدرتمند ال جی یعنی ال جی G6 می شود. دوربین دوگانه‌ و استفاده از دو سنسور 12 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم دوربین اصلی 1.8 و پیکسل های 1?12 میکرونی که در مقایسه با دیگر گوشی ها مقدار کوچکی است عکس های مناسب و با کیفیتی را میگیرد. هوآوی میت 10 از یکی از بهترین سیستم‌های دوربین دوگانه استفاده میکند . این گوشی از دو سنسور 12 مگاپیکسلی رنگی و 20 مگاپیکسلی مونوکروم بهره میگیرد که سنسور دوم گوشی با دریچه دیافراگم بالا با دریافت نور زیاد در محیط های کم نور عکس های خیلی خوبی میگیرد.


   1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ